Kia Sportage v dlouhodobém testu

Bílá Kia SportageNic tak neprověří skutečné kvality auta jako dlouhodobý test. Proto jsme jednomu takovému testu podrobili i vůz Kia Sportage s pohonem všech čtyř kol a 2.0 l motorem, který při otáčkách 6 000 ot/minutu dosahuje výkonu 260 koní. Zrychlení 0-100 km/h vůz zvládá za 7,5 s. Testované auto mělo 18-palcové pneu Hankook Optimos o rozměrech 235/55.

Z ergonomického hlediska jsou tu patrné drobné nešvary. Za prvé, přepínač AWD je na druhé straně řadící páky, díky čemuž je trvale mimo zorné pole řidiče. Dalším malým nedostatkem je to, že sedadlo řidiče má sice chlazení, ale sedadlo spolujezdce už ne. Dále se nám příliš nelíbil skromný výhled směrem dozadu. Tohle částečně řeší zadní kamera, ovšem pouze za předpokladu, že není zašvihaná od sněhu nebo bláta.

Pokud jde o jízdní vlastnosti, tak Kia Sportage asi nepatří mezi špičku ve své třídě, ale na druhou stranu určitě ani nezklame. Díky technologii stop-start není vůz tak nenasytný (i když v tomto směru je stále co zlepšovat). Průměrnou spotřebu na 100 km/h jsme měli 6,72 l, což na tak velké a těžké auto (hmotnost okolo 1,5 tuny) není úplně špatné. Mimochodem, hodnota v prospektu (5,5 l/100 km) je o více než litr optimističtější!

Parkovací senzory by mohly být trochu méně citlivé. Při parkování si totiž občas připadáte jak ve voliéře a ne v autě. Opravdový fajnšmekři si možná všimnou nepatrného aerodynamického hluku od větru, který proudí mezerami ve střešním okně. Většina lidí toto ale pravděpodobně vůbec nezaregistruje.

Během testu jsme na žádné zásadní nedostatky nenarazily. Kia Sportage je crossover jak má být a ani po dlouhé cestě Vás nepřestane bavit, na čemž má zásluhu nejen moderní interiér.